افتخار وطن

یا حسین

افتخار وطن

یا حسین

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز در سال 2017

" قاهر " یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است.

به گزارش افکارنیوز،  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محصولات دفاعی گسترده ای را پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و تولید کرده است. 

ساخت و تحویل انواع موشک های بالستیک، تحویل انبوه موشک های سطح به دریا، تولید انواع خودروهای تاکتیکی، طراحی و ساخت موشک های ضد زره پیشرفته و طراحی و ساخت جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این دستاوردهاست.

یکی از محصولاتی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر روی آن تاکید ویژه ای داشته تا عملیاتی شود؛ جنگنده  "قاهر 313 " است.

**جنگنده قاهر 313 چه ویژگی هایی دارد؟

" قاهر" یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است.

 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر

 

این هواپیمای جدید با طراحی رادار گریز که یکبار روی یک سکو در آشیانه نشان داده شده دارای سطح مقطع راداری بسیار کم است. این جنگنده با تجهیزات پیشرفته ساخته شده و به سامانه های الکترو اَویونیک پیشرفته مجهز است.

با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می‌شود، محفظه حمل جنگ‌افزار آن می‌تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب‌های کوچک نقطه زن هدایت‌شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.

کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می‌شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است و البته در مأموریت‌های تهاجم زمینی بسیار کمک کرده و در نبرد هوایی نزدیک هم بسیار مفید است.

 

سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) با اشاره به جنگنده "قاهره 313" نوشت: ایران یک جنگنده بومی به کمک صنایع نظامی خود از جمله "قدس"، "هسا"، "پنها"، "صها" و ... را ساخته است که این یک جنگنده استیلز (با توانایی رادار گریزی) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.